irfy-ce şeyler

11 Temmuz 2006

Urfa'ya gidip fastfooda talim etmek

Evet aşağıda ballandıra ballandıra anlattığım gece güzeldi tabi. Ama sonrası biraz kötü oldu.

Sıra gecesinin sabahına karnımda sancılarla uyandım. Sonra gün içinde sancılar biraz dindi, ama mide bulantısı ve halsizlik aldı yerini. Akşamı zor ettim. Ettim ama akşam bi de ateş eklendi bunlara. Ben hala ciddiye almamakta ısrarcıydım ama bi arkadaşın da ısrarlarıyla bi doktora görüniym nolmaz nolmaz dedim. Bikaç tahlil sonrası doktor konuştu:

- Beyfendi dizanteri olmuşsunuz, amipli hem de.
- Ohaaa!

Sadece yediğim bişilerin dokunduğunu düşünen ben dumur oldum tabi. Gerçi haklıydım sebep yediğim bişilerdi; ama dokunmamış, sertçe bi geçirmişti. Steril olmayan yiyecek ve içeceklerden bulaşan bi virüs sebep oluyomuş meğer. Bi de bu hastalığın sadece tarih kitaplarından bildiğim bişi olması daha da bi garip yapmış; nedir ne değildir bilmediğimden de bi tırsıntı olmuştu tabi. Nostaljiyi, geçmişe ait şeyleri severim, böylece hastalık konusunda da geçtiğimiz yüzyıldan bi flaşbek yapmış olduk. Meğer buralarda henüz out olmamış bu hastalık.

Gelelim bu yazıyı yazma amacıma. Laf olsun diye hasta oldum etttim diye anlatmıyorum tabi. Tecrübelerimi aktarayım sizlerin başına gelmesin dedim.

Diyeceğim odur ki bu taraflara yolunuz düşerse yediğiniz, içtiğiniz şeyler konusunda dikkatli olun. Tamam buralar yeme içme yeri kebap güzel, çiğköfte güzel... tabi ama en azından öyle heryerde herşeyi yemeyin. Su ve diğer içeceklerin açık olanlarını içmeyin. Yediklerinizin iyi pişmiş olmasına dikkat edin.

Bu olay olduğundan beri paranoyaya kapıldım. Normalde hiç böyle şeyleri sallamayan ben her yediğime dikkat eder, herşeyden kıllanır oldum. İşte resimde gördüğünüz gibi tost most yiyorum, çorba içiyorum falan. Urfa gibi yeme faaliyetinin cennetlerinden birinde olup da bunlara talim etmek nası bişi biliyonuz mu? Hani böle filmlerde çölde sürünen adamın önünde suyu yere dökerler ya kötü adamlar; işte şimdi o duyguyu anlıyorum :) Neyse çok sürmez zaten 3 gün sonra gine sınırsız takılmaya başlarım, atın ölümü arpadan olsun :P

Ha bunları dedim diye çok da abartıp korkmayın tabi, kanser diil sonuçta, basit bi hastalık aslında. Sadece adı korkutuyo, yoksa 2 gün rahatsız etti, geçti gitti Allah'a şükür. Hemen teşhis konursa ilaç tedavisiyle 1 hafta 10 günde geçiyomuş. Nitekim şu anda iyiyim.

Bu arada "buralar" falan dedim diye hepten de zan altında bırakıp gözünüzü korkutmak, kötü bi imaj oluşturmak istemem. Bilmemkaçbinde bi ihtimaldi belki, o da benim başıma geldi. Herşeye rağmen gelin buralara, gezin, görün, havasını alın. Güzel buralar ;)

21 comment(s):

oyh irfym ölüyorum dediydin de ciddiye almamıştık demek neden buymuş çok geçmiş olsun kardişim Allah daha kötülerinden saklasın yeme öyle köfte kebap neyim

By Blogger azey, at 12.7.06  

Büyük geçmiş olsun irfy.
Zaten tek tabanca dolaşıyon, dikkat et kendine. Gerçekten zor olsa gerek Urfa'da fastfooda talim etmek ama tamamen düzelmeden de pek uğrama kebapçılara.
E sonuçta "sabır" da bi imtihan türüdür..

By Anonymous conqueror, at 12.7.06  

amanın fena cırcır olmuşsun sen! Harbiden öldürür ha bu amipli dizanteri. Özellikle de bebekler için çok tehlikelidir. Yediğine dikkat et tabi de, aman diyim sen sen ol, şişe suyundan başka su da içme bu aralar.
Çok geçmiş olsun.
Ceren @Adana

By Anonymous Adsız, at 12.7.06  

azey, ya evet sizi inandırmam için ölmem lazımdı heralde :) Sağolasın, Amin Allah hepimizi korusun kötülerinden.

conqueror sen de sağolasın. Olduğunca dikkat etmeye çalışıyoruz artık, ama beni biliyosun işte :)
İmtihan, evet haklısın, biçoğunu birlikte yaşıyorum şu sıralar.

Ceren, cırcırla farklı bi yorum getirmişsin :) Da bu kadar korkutmasaydın ya, öldürür falan diye hemen milleti ;)
Sana da teşekkürler, Adana'ya selamlar.

By Blogger irfy, at 12.7.06  

dışardan ne kadar temiz, nezih görünürse görünsün eğer urfa lokantasıysa temizliğinden şüpheye düşerim ben... bu nedenle urfa lokantasına gittiğimde her zamankinden daha titiz oluyorum... mümkünse antep lokantası bulmaya çalışıyorum... onlar daha temiz oluyorlar... ama urfa'da olunca pek fazla seçenek kalmıyor tabi :)

By Blogger freelancer, at 12.7.06  

disanteri vıs gelir ye takma kafanı böle şellere
atın ölümü arpada olsun ijelim güsellejelim irfy
disanteriyi sevmem oda beni sevmes biliyonmunsun

By Blogger beyazpiyano, at 13.7.06  

Valla Free ustacım memleketine şeetmek istemem ama mikrobu Mersin'den kapmış olabilme ihtimalim de az diil yani :) Çünkü belirtiler çıktığında henüz Urfa'ya geleli 40 saat falan olmuştu ve öğrendiğim kadarıyla bu meret bi süre sonradan ortaya çıkıyomuş.

Neyse aman önemli diil nerdeyse nerde; olan oldu geçti bilem zaten. Az önce testleri tekrar oldum iz kalmamış pis firüslerden. Hepsini yoketmişim, Allah'a şükür ;)

By Blogger irfy, at 13.7.06  

Yok piyanocum üzdüğüm falan zate ;)
Eh zaten atlatmışız da artık, şimdi sağlam bi giriş yaparım kebap camiasına :ehehe
Yemicez de yanında mı yatcaz be, ne anladım ben öle hayattan :)

Ayrıca ne o seni, ne de sen onu hiç bi zaman sevmeyin zaten; ayrı dünyaların insanları olun hep.

By Blogger irfy, at 13.7.06  

irfycan, mersindekiler de ordan gelme zaten, normaldir... mersin'de mersinli mi kaldı :D

By Blogger freelancer, at 14.7.06  

hayy azgini opeyim free cok doorusun valla mersin de mersinli kalmadi ...

Ayrica da ii sen gene serum felan yemeden atlasmissin ben dizanteri oldugumda yilbasi gecesiydi ve hastane de gecirmistim o geceyi ):

Ayrica da 40 saat iki gun ediyor irfyim neredeyse goruyon di mi freem laf atacak yaa mersin imize nasil olursa olsun ... Sen ye daha oyle bol yesillikli pismemis etli cig kofteleri urfa da sonra da mersin de kaptim mikrobu de :)) yesinler seni mersinliler :D

By Blogger Leda, at 14.7.06  

iyi adamda kötü şey durmazmış, toplu halde katletmişsin tüm mikropları.
aman diym hele de bu sıcak havada mola vermeden bakteri üreten lahmacun çiğköfte gibi sağlıksız besinler almayınıs aldırmayınıs, karadeniz pidesi verelim onun yerine :D

By Blogger Jawussjan, at 14.7.06  

OFFF OFF COK GECMIS OLSUN YAAA
UZULDUMMM
KISA ZAMANDA TOPARLA KENDINI
GERCEKTEN DIKAT ETMEK LAZIM HERSEYE !!!

By Blogger vintage biscuit, at 15.7.06  

Geçmiş olsun irfy hasta olunmuş ama moraller yerinde sanırım:)Umarım hep öyle olur.Kendine iyi bak

By Anonymous IRMAK, at 15.7.06  

urfaya girerken dikkat ettin mi bilmiyorum .. tam dağın yamaçlarından urfaya doğru süzülürken urfa girişinde solda tepede kubbeli biyer var .. kıpkırmızıya boyanmış büyüleyici biyer .. işte orası benim amcamın .. nası özlüyorum bilemessin ..
urfa bir yaneeyy düşer urfa bir yaneyy düşer .. zülüf gergana düşerr zülüf gerdana düşerr vaeyyy .. (:

By Blogger blacklebron, at 15.7.06  

Ehehe Mersinliler toplanmış hemen :)
Tamam tamam Free & Leda bişi demiyorum Mersin'e merak etmeyin; sadece öle bi ihtimal de var dedim ama neyse.
Hayır bişi diil şimdi Urfa'lılar çıkıp gelcek bize de cevap hakkı doğdu diye sonra blog Savaş Abi'yle A Takımı havasına gircek ona korkarım :)
Hayır bi de şu anda halen Urfa'da olmasam neyse, beni zor durumda bırakmayın gözünüzü seviym :)

By Blogger irfy, at 15.7.06  

Jaws, baktık hepsinin icabına evelallah ;) Ama sağlık da bi yere kadar be kanki, mikrobu attığımı öğrendiğim gibi attım gine kendimi kebapçılara. Atın ölümü arpadan ola, teeeey. :ehehehe

Vintage, teşekkür ederim, toparladık artık. Çok şükür, fazla dağılmamıştım zaten direk müdahale edince. Hangi firüs bana zincir vuracakmış şaşarım ;)

IRMAK sen de sağolasın, evet moraller yerinde tabi. Life is going on.

23.ℓєвяση valla çıkaramadım dediğin yeri ama çıkışta bakıcam söz. Var mı buralardan bi isteğin birader :)

By Blogger irfy, at 15.7.06  

canının sağlığı ..
sağ gitmişsin selamet dön ..
sevgiler blacklebron ..

By Blogger blacklebron, at 15.7.06  

karnım aç ve yorgunum bi urfa çek ustaaaaaaaaa
aç karnada uyunmaski yaff neyse ben biras bişiler yiyim ve uyuımm

By Blogger beyazpiyano, at 15.7.06  

bi' geldim, noluoll buyda oldum..
çok geçmiş olsun irfy..bloglarımız ve kalplerimiz seninle..kendine çok dikkat et, oluy mu?

By Blogger indis l., at 16.7.06  

amaniinnn! irfy kendine dikkat et, sen bize daa çok lazımsın

By Blogger OZAN, at 17.7.06  

beyazpiyano, tok karna hiç uyunmaz be, hele de kebabın üstüne aman aman. Bütün gece kabus görürsün :)

indis lúinwë, sağolasın. Sayenizde siz diye diye geçmiş oldu bilem zaten. Teşekkürler..

ozan, sen de sağol kardeşim, olabildiğince dikkat etmeye çalışıyoruz işte. Siz de bana lazımsınız hepiniz ;)

By Blogger irfy, at 18.7.06  

Post a comment

<< Home