irfy-ce şeyler

17 Ağustos 2006

Yara Sarma Vaktidir

İsrail ile Lübnan arasında ateşkes ilan edildi ve İsrail saldırıları en azından şimdilik sona erdi.
33 günlük savaşın Lübnan'a maliyeti şöyle:
  • 1200 ölü, 2500'e yakın yaralı var. Ölü ve yaralıların yüzde 45'i çocuk.
  • 1 milyon kişi savaşta evlerini terk etti. 220 bin kişi başka ülkelere kaçtı.
  • 7 bin konut, 900 fabrika ve çiftlik, 630 km yol ve 145 köprü kullanılamaz hale getirildi.
  • 23 petrol istasyonu ve hayati önemde 29 altyapı tesisi tahrip edildi.
  • Maddi kayıp 6 milyar dolar düzeylerinde.

Ateşkesle birlikte evlerini hatta ülkelerini terkeden insanlar artık yavaş yavaş memleketlerine geri dönmeye başladılar. Tabii yukarıda sıraladığım gibi, döndüklerinde o terketmek zorunda kaldıkları yurtlarından çok daha farklı manzaralar bekliyor olacak onları. Çünkü Lübnan artık harap bi ülke. Bu insanların eski hayatlarına kavuşabilmesi için yapılması gereken çok şey olacak.

İşte benim burda bahsetmek istediğim de bu yapılması gerekenlerle ilgili. Saldırılar boyunca tek yaptığımız / yapabildiğimiz "vah vah" diyerek izlemek ve İsrail'e öfkelenmek oldu. Tabi bunların hiçbirinin onlara bi yardımı olmadı. Şimdi ben de diyorum ki onların aldıkları yaralara, çektikleri acılara engel olamadık, bari en azından şimdi bu yaraların sarılmasına bir parça olsun katkımız olmalı.

Yurtçapında Lübnan için birçok yardım kampanyaları düzenleniyor. Bunlardan kendi çevremizde yapılanlara katılabiliriz, hatta katılmalıyız. Bunlar içinde en önemli ve en organize olan ve en kolay şekilde ulaşabileceğimiz kampanyaları, bu işlerde artık çok tecrübeli olan Deniz Feneri, Kimse Yok Mu ve İHH kuruluşları yapıyor. Özellikle düzenledikleri SMS kampanyaları Deniz Feneri , Kimse Yok Mu ve İHH aracılığıyla çok basit şekilde yardım yapabilmemize imkan sağlıyor. 5560 , 5777 veya 3072'ye bir SMS yollayarak 5 YTL yardımda bulunuyorsunuz (bilgi için SMS no.larına tıklayın). Bunun dışında daha büyük katkıda bulunmak isteyenler bu kuruluşların banka hesaplarını da kullanabilirler (Deniz Feneri, Kimse Yok Mu, İHH).

Şahsen o görüntüleri görüp haberleri okuyupta elimden gelen hiçbişeyin olmamasının hissettirdiği acizlik çok rahatsız ediciydi. Bu yardımlarla, hiç olmazsa bi nebze de olsa onların acısını dindirmeye katkıda bulunmak nispeten içimi rahatlatıyor. Böyle bişeye sadece izleyici kalmamamız gerektiğini düşünüyorum acizane.

Diyeceklerim bu kadar.
Maddi yardım dışında da elimden gelebilecek bişeyler olabilmesini umuyorum ve yapmaya da hazırım.
En önemlisi de dualarım onlarla. Allah yardımcıları olsun...

7 comment(s):

Allah razı olsun..
Bununla birlikte, dini, ırkı, dili herne olursa olsun insanların gözyaşı dökmesine sebep olan ülkelerin ürünleriyle birlikte bu ülkelere destek olan firmaların ürünlerine de tepki göstermeliyiz, boykot etmeliyiz diye düşünüyorum.

By Anonymous Adsız, at 18.8.06  

dünyanın en büyük kenesini şiddetle kınıyorum yazıklar olsun
http://img382.imageshack.us/...2/2048/image001so0.gif
peygamberlerini öldürmekle övünen; tarih boyunca hemen her devirde ve her yerde rezil, azınlık olmuş; geçmişte yaşadıklarını sandıkları bir altın çağın, saadet devrinin yeniden tesis edilebileceği hayaliyle binlerce yıl varlıklarını sürdürmeyi başarmış; hep hristyanlar tarafından ezilmiş şiddet görmüş ve müslümanlar tarafından korunmuş bu kişiler şimdi müslümanlara düşman oldu. Avrupada en huzurlu günlerini endülüs emevileri zamanında yaşadılar, hristyanların orada yeniden egemenliği kurmasıyla 16. yüzyılda oradan kaçıp Osmanlı'ya sığındılar.peki şimdi nooldu???Yarım yüzyıllık çatışmanın mimarı BOP'çular oldukça bu böyle devam edecek...

By Anonymous Adsız, at 18.8.06  

çok güzel b,r yazı olmuş irfy tesekkur ederim. Bizde elimizden geldiğince yardımcı olacagız onlar bizim anamız babamız kardesimiz herzaman yanalarındayız..

By Blogger zynp, at 21.8.06  

Conqueror kardeşimin bugün yaşadığı ve bana e-maille ilettiği olayı sizinle de paylaşmak istedim. Onun yazdıklarını aynen iletiyorum:

"Biraz önce şubeye 1996 doğumlu üç tane cıva gibi delikanlı geldi. Harçlıklarını toplamışlar, Filistin’e para göndermek istiyoruz dediler. Tam 45 YTL ve 1 USD Filistin’e yardım gönderdiler.

Aklıma Milli Mücadele yıllarında Ordu’ya cebindeki beş kuruş parayı veren çocuklar geldi. Demek ki durum o kadar da kötü değil. Hala 10 yaşındaki çocuklarda dahi, özümüzde, hamurumuzda var olan mazlumun elinden tutma bilinci yaşıyor.

Çok sevindim, değişik duygular hissettim ve sizlerle paylaşmak istedim.."

By Blogger irfy, at 21.8.06  

Ve, iki haber sitesi yazarının yazılarından alıntı:

Ersin Zülküfoğlu
Habername.com
"...Bizlerin şu anda durumları çok iyi, rahatımız onlardan kat be kat yerinde. Ne istesek var. Her gün düzenli çıkan 50‘ye yakın gazete, hiç durmadan yayın yapan yüzlerce televizyon kanalı, yani ne istesek var. Futbol düşkünlerinin zevki süper ligîn başlamasını mı desem, sahillerde, kırlarda güneşlenmeler, dinlenmeler, memlekete gitmeler vs. yani hayatımızda eksik olan hiçbir şey yok. Onlara göre biz dünyanın cennetindeyiz. Ya onlar! Evet onlar da, maalesef dünyanın cehennemindeler. Evet dünya çok karamsarlaşmaya başladı farkındayız. Her şeye rağmen gülmeye, eğlenmeye, gezmeye, tozmaya vaktimiz varsa eğer, ki bir çoğumuzun da var. Filistin’de, Lübnan’da yaşanan insanlık trajedisine karşılık, cebimizde 5 liramızda vardır. Bu olay sağduyulu olmanın da ötesinde bir şey, her şey para değil, her şey gülmek değil ama ağlayamıyorsak, onlar için ağlayacak, üzülecek vaktimiz yoksa en azından cep telefonundan “SMS” kısa mesaj ile yollayacağımız 5 liramız olsun..."

Betül Aşık
Gencturkhaber.com
"...dansöz yarışmasında star(!) adaylarına SMSlerle oy yollama hassasiyeti gösteren vatandaşlarımız inanıyorum ki insani yardım konusunda da bir o kadar hassasiyet göstereceklerdir..."

By Blogger irfy, at 21.8.06  

yapılacak yardımların yine hiç edileceğine inandığımdan yardıma muhtaçlara gitmeyeceğine inanmam sebebiyle yardım edemiyorum :((

By Blogger Beyaz Piyano, at 22.8.06  

Bu bahsettiğim kuruluşlar için öyle bişeyin sözkonusu olmayacağına eminim. Şimdiye kadar yaptıkları faaliyetlerle bunu gösterdiler zaten. Aşırı şüpheci de olmamak lazım.
Ama gine de herkesin görüşüne de saygı duyarım, herkesin kendi bileceği bi iş.

By Blogger irfy, at 22.8.06  

Post a comment

<< Home