irfy-ce şeyler

30 Mayıs 2006

Umurum da mı dünya?

Sizlerle son zamanlarda dinlediğim en eğlenceli şarkıyı paylaşmak istedim. Ömür Göksel'in pek kimsenin bildiğini sanmadığım 1976 yılından bi parçası. Bi arkadaş bunu bana epey bi zaman önce "mutlaka dinle, çok hoş bi şarkı" diyerek yollamıştı. O sıralarda fazla dikkat etmeden bi iki defa dinleyip arşivimin bi köşesine atmış ve unutmuştum bile. Geçenlerde müzik dinlerken şansa rastladım, ilgimi çekti; sonra tekrar, hatta tekrar tekrar dinledim. Her seferinde güldüm şarkı boyu. Şarkının sözlerine mutlaka dikkat etmenizi tavsiye ederim. "Dım dım dıbı dım dım" diye bi sözle başlayan bi şarkı eğlenceli olmaz da daha ne olur. Üstelik de bi aşk parçası olarak eğlenceli olması da ayrı bi durum. En çok da şarkının çıktığı 70'li yılların şartlarını yansıtan, ama şarkıda ilginç duran şu sözlere güldüm:

sigara bulmak çok güçmüş
amerika rusya'ya küsmüş
bizim takım küme düşmüş
umurumda mı dünya;
yaşamak çok pahalıymış
yeni zamlar sıradaymış
bir kilo et bin liraymış
sen varsın ya
umurumda mı dünya?

Neyse ben uzun uzun anlatacağıma siz dinleyin ve kendiniz görün:
Ömür Göksel - Umurumda mı dünya?

9 comment(s):

Yaw irfy... indirdim ama dinleyemedim..... Cunki sifresini bilmiyorum..... :(

By Anonymous Adsız, at 31.5.06  

Ehehe ehe... Pardon yaw... Sifreyi gordum simdi dana gibi yaziyormus orada......
Pardon.... Kem kum..... :)

By Anonymous Adsız, at 31.5.06  

bende dinlemiştim yaff eskiler alem insanlarmış pop yapıcaz diye aman petrol canım petrol bile demişler

iyileride yok saymayalım ama dimi

By Blogger Beyaz Piyano, at 31.5.06  

hemenpaylaş limki pörtlemiş irfycan uyff çokta merak ettim

By Blogger zynp, at 1.6.06  

albümün satışları patlamış

By Blogger Beyaz Piyano, at 1.6.06  

azeycim link bende halen düzgün olarak çalışmakta ama yine de sorun yaşayan varsa yeni bi link vereyim madem. Güle güle dinleyiniz :)

By Blogger irfy, at 1.6.06  

:))))

By Blogger Unknown, at 2.6.06  

vintage bi şahsiyet olarak eskiye karşı büyük bi ilgim var . bunun içine sadece kıyafet girmiyo tabii kii . komik ve eğlenceli şarkılarıda giriyor . salak 80 leri bile seviyorum
bi indirip dinliyelim bakalım

By Blogger vintage biscuit, at 3.6.06  

Yanlış anlaşılmasın efenim komik falan derken aşağılamış veya küçümsemiş diilim. Tersine zevkle dinlemekteyim zaman zaman ;)
Sonuçta eğlendirmek de müziğin fonksiyonlarından biri. Her zaman müzikal anlamda kaliteli, sözleri bişeyler veren şarkılar dinlicez diye bi şart yok. Zaman zaman hoptirilaylaylom yapıcaz tabi.

By Blogger irfy, at 3.6.06  

Post a comment

<< Home