irfy-ce şeyler

23 Mart 2006

Bunlar geyik kokan hareketler abi, gerek yok

Akşam iş dönüşü. İçerdeki banklarda oturmuş Kadıköy iskelede vapur bekliyorum. Abimin biri gayet pervasızca bangır bangır konuşuyo yanındakilere. Tam bi yurdum insanı, konuştukları da en klasik geyiklerimizden demet demet örnekler sunuyo:
"Ya alem pislik olmuş kardeşim, yok ya yaşanmaz bu memlekette. Hırsızı burda, arsızı burda, kapkaççısı, üçkaatçısı, hapçısı, ayyaşı.. bitmiş memleket ya. Alıcan başını gidicen aslında; yok yok yaşanmaz abicim yaşanmaz... Ben herşeyi yaşayarak tanıdım insanları. Ne çektiysem iyiniyetimden çektim zaten. İyilik başa dert, iyi olmican abi kesinlikle... Bitmiş bu İstanbul ya bitmiş. Gençlik desen zaten yoldan çıkmış. Noolcak bu memleketin hali bilmiyorum....."
Bu tavrın hastasıyımdır. Memlekette bu laflar neden ezberletilmiş gibi aynı nakaratlar halinde tekrarlanır hiç bilmem. Eyvallah doğrular var da; söylenir söylenir, herşey aynı tas aynı hamam şeklinde de devam eder.Aksiyona geçen bi Alaah'ın kulu göremeyiz. Konuşan Türkiye diyoz da, boş konuşan diildir sanırım beklenen.
Neyse, abimiz yanımda konuştukça ben gülümsedim, söylediği klasik şeyleri ezberden ben de içimden tekrarlayarak. Bi yandan da tırsarak "ulan şimdi inecek enseye bi şaplak" diye.

0 comment(s):

Post a comment

<< Home